Chokladsmörkräm

2014-06-21 @ 22:17:58


 


Chokladsmörkräm: 

250g smör
250g (vit,ljus eller mörk) choklad, jag tog mörkchoklad.
200 g florsocker 
1 äggula

Vispe smöret i 10-30 minuter, sikta florsocker och vispa i minst 10 minuter till. Smält undertiden chokladen över vattenbad och låt den svalna. När chokladen har svalnat så häller man i den sakta, när all chokad är i och du her en jämn och fin smörkräm så ta i äggulan, sen är den klar! Svårare än så är det inte för att få en riktigt god chokladsmörkräm.
 Receptet räcker till en tårta som är 20-24 diameter, med att fylla ett lager och spackla hela tårtan runt om.
 
När du har chokladsmörkrämen är på tårtan så låt den stelna lite i kylen i 10 minuter.
 Sen dekorerade jag tårtan med grädde och jordgubbar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny Hedman

Hej! Du har nyss klickat dig in på min fotoblogg. Här skriver jag om min vardag och om foto. Jag laddar upp mycket bilder från natur och djur och mycket mer. Välkommen!
RSS 2.0