Före och efter

2012-11-02 @ 20:42:41
Här kommer före och efterbilderna som jag sa skulle komma upp, så man ser lite hur jag redigerar och fixar på vissa bilder. :) Tyck vad ni vill men jag tycker dom är bra!
Kommentera gjärna vad ni tycker :)
 
 
På den här bilden har jag tagit bort alla tanpetare och glasvasen därefter har jag tagit bort små saker t.ex som sprickor och det som inte ser bra ut. Sedan har jag lagt på mer kontraster och mörkat ner bilden för att få lite dystrare och spöklikare bild.
 
På den här bilden har jag först tagit bort kopplet för att jag tyckte det störde bilden, sen har jag lagt på mer skärpa på ögonen och tagit bort alla prickar på vattnet, sedan har jag ljusat upp bilden lite.
 
 
 
På den här bilden har jag tagit bort en liten prick på koppen och sen har jag beskärt och lagt på mera kontraster.
 
På den här bilden har jag beskärt, lagt på mera kontraster, ljusat upp och lagt på mer skärpa.
 
 
 
 
På den här bilden har jag beskärt ganska mycket och lagt på skärpa och kontraster.
 
 
 
 
På den här bilden har jag lagt på skärpa och gjort den svartvit.
 
 På den här bilden har jag ljusat upp, lagt på mer skärpa och färg i ögonen och lagt på lite mera skärpa på hela räven, har dessutom tagit bort störnings moment t.ex på tassarna och svansen sticker de upp massa gräs som jag tycker stör.
 
Den här bilden är en av mina första RAW bilder ni ser ju hur den ser ut från början , grå och tråkig som jag sa. 
Jag har iallafall ljusat upp den, lagt på kontraster och tagit bort allting i bakrunden! det var inte enkelt kan jag säga. jag kanske har missat lite men men den duger och jag blev nöjd.
 

Kommentarer
Postat av: Elsaaa :D

Du tar så grymma bilder Jenny! Jag älskar den med bananen och den med räven :)

Vilket redigeringsprogram har du? :))<3

Svar: Photoshop andvänder jag :)
onemillionphotos.blogg.se

2012-11-03 @ 16:54:14
URL: http://www.elsafoto.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny Hedman

Hej! Du har nyss klickat dig in på min fotoblogg. Här skriver jag om min vardag och om foto. Jag laddar upp mycket bilder från natur och djur och mycket mer. Välkommen!
RSS 2.0