Kolartorpets Humlan vila i frid. ♥

2012-07-27 @ 16:29:45
Hejsan, ni kanske undra igår varför jag inte blogga så mycket? de va för att de hände en sak med min kanin..
Det var så här..
Jag gick ut vid 12 taget för att mocka och tvätta rent kaninerna, jag började med att släppa ut dom i hagar och tvätta humlan, sedan fick jag se att det var skit i baken på henne och att de larver i skiten , så jag tvättade rent så gott jag kunde sen så började pälsen låsna från henne och då klappade jag henne lite och då låsnade de en stor hårkaka, inanför där hade hon ett stort sår.. som antagligen larverna hade bott i.. 
Tvättade rent det och sedan åkte vi till en vetrinär på akuttid. 
Dom sa att de inte såg så farligt ut , och att vi hade tvättat såret fint.
Vi bestämmde med dom att dom skulle sy igen såret, så humlan skulle bli lite nersövd.
Vi åkte där ifrån och åt och sen skulle dom ringa när dom var klara. dom ringde sen och sa att vi skulle komma tillbaka... vi gjorde de.
Då sa dom att ni måste nog avliva henne för att när dom rakade henne så såg dom mycket fler larver och sår på ryggen.. så vi fick avliva henne igår på kvällen..INTE kul.
Sen tog vi hem henne och begravde henne, men de var de bästa för henne att få somna in tyckte vi..
Så nu är hon borta.. de känns tomt,som ett hål i hjärtat , något saknas, min fina utställnings kanin.
Jäkla fluglarver... de är ju rötmånad nu/snart så de där hade kommit på natten.. 
 
R.I.P Kolartorpets Humlan, älskar dig förevigt. du han bara bli två..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jenny Hedman

Hej! Du har nyss klickat dig in på min fotoblogg. Här skriver jag om min vardag och om foto. Jag laddar upp mycket bilder från natur och djur och mycket mer. Välkommen!
RSS 2.0